Eurosport.blog.hu

Salakblog

Utolsó kommentek

Kép galéria

Phelps 8/8

2008.08.17. 06:27 - P.D.R.

Címkék: phelps cseh lászló

Meg van Michael Phelpsnek a nyolcadik aranyérme, így százszázalékosan teljesítette a pekingi küldetést: megdöntötte Mark Spitz rekordját.

 17 vízbeugrás, 7 világcsúcs, 13 olimpia rekord, 8 arany, két mázli. Ez a mérlege az elmúlt nyolc napnak Michael Phelps szemszögéből. Neki nagyon bejött a kínaiak szerencseszáma.

Három számban Cseh Laci állt mögötte a dobogón. Ez a magyar fiún kívül senkinek nem sikerült, cserélődtek mellette az emberek.

8/1. A 400 vegyes még a frissesség és a fittség jegyében zajlott, ennek ellenére a döntő után bejelentette, megválik ettől a számtól, nem áll többé rajtkőre a hosszabbik vegyesúszószámban.

8/2. A 4x100-as gyorsváltót csodával határos módon, Bernard tapasztalatlanságának köszönhetően nyerték az amerikaiak, az olimpia úszóversenyének legnagyobb versenyét hozva.

8/3. 200 gyors volt a legnagyobb diadala, oktatta a mezőnyt, ahol ott úszott a 400 gyors bajnoka, a koreai Park is, de meg sem tudta közelíteni a fordulókirályt.

8/4. 200 pillangón befolyt Phelps szemüvegébe a víz, így jóformán úgy úszta le a számot, hogy nem látta falat, ami a fordulónál és a beérkezésnél is komoly hátrány, igaz, az úszásán ebből mi sem látszott.

8/5. A 4x200-as gyorsváltó sima amerikai söprés volt. Az ellenfelek csak asszisztáltak az újabb medáliához.

8/6. 200 vegyesen Cseh Laci szorongatta az első 100-on, úgyhogy reagálnia kellett a mellúszásnál, ami -sajnos- tökéletesre sikerült, így simának mondható győzelmet aratott.

18/7. 100 pillangón egy századdal tudott csak nyerni a "Földönkívüli", a befutó után többen megkérdőjelezték az eredmény tisztaságát, de végül mindenki beletörődött Cavic ezüstérmébe.

8/8. A 4x100-as vegyesváltóval került fel az i-re a pont. A várakozásokkal ellentétben nem volt sima győzelem, jól tartották magukat az ausztrálok, de végül Lezak rutinjának és óriási formájának köszönhetően nem kellett nagyon izgulnia az utolsó fellépésén.

Sporttörténelmet írt. Nem lehet rá szavakat találni, úgyhogy nem próbálkozom, mások úgyis megteszik az elkövetkezendő napokban. A magam részéről örülök, hogy láthattam.

A bejegyzés trackback címe:

https://eurosport.blog.hu/api/trackback/id/tr86619361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

senki 2008.08.17. 06:53:41

Fúúúúúúúúúúúj de gyűlölöm ezt a génmanipulált amcsi majmot!

man with no name 2008.08.17. 08:59:05

Senki te egy tipikus irígy magyar vagy, bezzeg ha ugyanezt egy magyar sportoló érte volna el most döngene a melled.

Én büszke vagyok arra, hogy láthattam ezt brilliáns sportteljesítményt és mesélhetem majd az unokáimnak...

maestro 2008.08.17. 10:14:33

Én akkor lennék csak teljesen büszke, (akár amcsi, akár magyar, akár bármilyen nemzetiségű) ha 100%-ra tudnám, hogy mindenféle segédeszköz (dopping) nélkül tudta ezt a teljesítményt elérni. (csak egy érdekesség - www.hetek.hu/?q=node/19307 - érdemes elolvasni)
Mert azt senki ne mondja nekem, hogy a csodadressztől tudott az amerikai ennyi új rekordot úszni, és ennyi aranyat nyerni...

Természetesen, ha TÉNYLEG dopping nélkül csinálta, akkor minden elismerésem!

K Szilvi 2008.08.17. 12:12:19

Ennyi ideig tartó és ilyen jó teljesítményt szerintem senki sem tud nyújtani. És az a ruha nem jelent sokat, szinte semmit. Azért gratulálok neki, főleg ha nem doppingolt.

phelpsfan 2008.08.17. 12:25:45

Miért kell már egyből valakire azt hinni h ha beállít valami rekordot akkor doppingol!? Én nagyon is tisztelem Phelpset mert én is úszó vagyok és a példaképem. Tudom mivel jár csak egy versenyre való felkészülés. Nagyon büszke vagyok rá hogy ilyen ember is van.

Meg mintha néhány magyar nem doppingolna.
4 éve Fazekast meg a kalapácsvető barátját is elkapták.
Mindenkit elkapnak aki DOPPINGOL.
DE AKI NEM AZT NEM..NEM..NEM.
ennyit erről és remélem h még a jövőbe még több világcsúcsot fog dönteni..Come On Phelps

maria 2008.08.17. 15:15:39

Örülök, hogy láthattam Phelps úszásait. Nem irigykedni, tanulni kell tőle: küzdeni tudást és rendíthetetlen hitet a győzelemben.

Roll'and 2008.08.17. 15:36:34

Én is nagy Phelps rajongó vagyok és nagyon örülök hogy sikerült ez a csúcs, végig szorítottam neki :) Phelpsfan nagybetűs kijelentésével viszont nem értek egyet. Aki igy jobban mozog sportkörökben nagyon jól tudja hogy vannak segédeszközök amivel egyre jobb és jobb eredményeket lehet elérni, de ez már a mai sport része... A ruha is jo nem véletlen veszi fel minenki aki nyerni akar :D Nagyon komoly felkészülés áll Phelps mögött, az életét szánta erre és az év minden napját erre áldozta. Így aki leszólja Őt az ne nézzen sportcsatornát...;) Nagyon sok kis fotelban ülő chips és kóla hamzsoló, koleszterin gazdag szervezetű lurkó példát vehetne róla.

Orsoly 2008.08.17. 16:19:28

Soha nem értettem, hogy ha valaki valami nagyot alkot a sportban, akkor azt miért kell egyből doppingolással vádolni.. Phelps egy nagyszerű sportember és szerintem mindenki örülhetne aki látta az úszásait, hogy tanúja lehetett a történelemnek.
Amúgy meg, ha doppingolna már rég kiderült volna.. ilyen teljesítmény mellett már tuti hogy milliószor ellenőrizték.

pettt 2008.08.17. 20:54:46

Nem kell feltétlen ujjal mutogatni, ha valaki jól teljesít. De ez nem csak Phelpsre vonatkozik. Amúgy meg csak gratulációt érdemel. Nem minden napi teljesítmény!

arabrab 2008.08.18. 12:02:32

szeritem jó lenne,ha mindnki magával foglalkozna!Nem a másik sikerével!Ennyiből évekkel ezelött Darnyi,Egerszegi is doppingolt!Mert ennyivel verték ők is a világot!Én gratulálok Phelps sikerének!És főleg hogy látni lehetett egy ilyen klasszíst,aki minden idők legjobbja!

Treff 2008.08.18. 12:31:38

Phelps nem is indúlhatna az Olimpián, mert U.F.O. nem?:-P
A viccet félretéve szerintem nem doppingolt csak egyszerűen az élete van benne ebben a munkájában!
Bár én személy szerint jobban örűltem volna , ha nem nyolc aranyérmet szerez , hanem mondjuk 5 vagy 6-ot és még mellé a többi ezüst, mert akkor most Lacink is elért volna az ő szempontjából a csúcsra!
Hajrá Magyarok!!!!!!!!!

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.08.18. 18:59:25

Talán a Marfan-szindróma áll a siekrek hátterében..

Írtam is róla egy posztot:

www.hellorepublic.com/2008/08/18/micheal-phelps/

mareck 2008.08.21. 12:43:32

Doppingolt! Ez tény! Nem kell álszentnek lenni. Attól még nagyon nagy eredmény amit elért és a különleges képességeinek köszönhető. Ha egy átlagember elkezdene doppingolni akkor se érné el ezt az eredményt. A doppingvizsgálat nem mutat ki semmit, csak azoknál akik olcsó doppingszereket alkalmaznak. A modern doppingszereket nem lehet kimutatni.

phelpsfan 2008.08.23. 11:48:02

mareck...ha ne értesz a sporthoz ne is beszélj róla! ha nem vagy sportoló akkor nemtudod hogy mik zajlanak egy felkészülés alatt! dopping nélkül is rengeteget ki lehet hozni az emberből! azzal h odafigyelsz mit eszel meg h mennyit mikor mit iszol ! a sportétkezéssel olyanakat ki lehet hozni a testből mintha doppingolna! és ez nem dopping ha csak megfelelően étkezik és ztem az amerikaik adnak az ilyenre!!
úgyhogy előbb gondolkozz mielőtt beszélsz!!!!

Natal 2008.08.23. 17:12:16

Egyetértek phelpsfan-al; plusz: minden sportnál megvan, hogy milyen testalkat, izomzat, csontozat, magasság és súly megy hozzá a legjobban, milyenekkel lehet elérni a legjobb teljesítményt. Szerintem amerikában szakértők folyamatosan kutatnak az ilyen szempontból legmegfelelőbb emberek után több sportágban is. Pheps testalkata az úszáshoz a világon az egyik legjobb most akiket EDDIG megtaláltak, felfedeztek......

Béka 2008.08.31. 01:49:36

Gyerekek ne legyetek már elfogultak, persze, hogy doppingolt! Manapság egyszerűen nincs tiszta sport! Anno is doppingolt rentgeteg sportoló mostmár egyszerűen nem találni olyat, aki nem tenné ezt! És ez nem úgy megy, hogy nem vizsgáják meg az embereket, vagy csak felületesen, hanem az a "probléma", hogy sokkalta előrehaladottabb a mostani teljesítményfokozó szerek, mint a kimutatásukra alkalmatos tudomány. Természetesen azt is figyelembe kell venni, hogy nem csak és kizárólag a szerek hatására válik valakiból élsportoló..tehetség eltökéltség sem elhanyagolható, sőt..
Vegyük Phelpset hamár róla van szó, ő egy fantasztikus ember, sportoló, szeretem is nagyon tehát azt sem lehet mondani, hogy elfogult vagyok valamilyen tekintetben is..:)
A 2.kommentet kikérem magamnak, hiszen nem kéne a magyarokat beskatulyázni olyanba, h "tipikusirigymagyar"... azt én is aláírom, hogy az irigységet lehetett olvasni az 1.komment mögött, de nem így kellett volna bevédeni..(szerintem) Mareck-kel értettem egyet egyébként eddig, bár másnak is voltak olyan megnyílvánulásai amikkel egyetegyet értettem..:)
azzal a bizonyos szindrómával kapcsolatban a véleményem az, hogy szerintem Phelpsnek nincs ilyen "komolyabb" baja bár őszintén ez után nem néztem, de merem feltételezni, h aligha van ilyesféle baja, de persze ismétlem: nem kockáztatnám meg!:) am meg szurkolok Phelpsnek a továbbiakban is és jóhiszeműen remélem, h 1szer még a távolijövőben tényleg lehet majd tisztességes sportról beszélni..bár ez évtizedek óta nincs sőőt...:S
:)
süti beállítások módosítása