Tizenegyedik, azaz utolsó előtti versenyhétvégéjéhez érkezett a túraautó világbajnoki sorozat 2009-es szezonja. A helyszín Japán volt, Okayama, így hát nem meglepő, hogy esett az eső. Az első futamot a safety car mögött kezdték meg a versenyzők; a biztonsági autó három kör után állt ki. Gabriele Tarquini vezetésével vágott neki a mezőny a versenynek, de az olasz versenyző nem sokáig tartotta meg jó pozícióját, az első kanyarban kicsúszott a pályáról. Andy Priaulx vette át a vezetést, és a futam végéig ki sem engedte a kezéből, annak ellenére, hogy elsősorban az utolsó két körben nagyon keményen támadta őt a szintén BMW-s Jörg Müller. Végül Priaulx, Jörg Müller, Robert Huff lett a sorrend. Tarquini az ötödik helyen ért be a célba, Yvan Müller mögött. Monteiro a hetedik helyen végzett, és Farfus, aki ugyanott hagyta el a pályát, ahol korábban Tarquini, még be tudott jönni a nyolcadik pozícióba. Farfusnak ezzel még maradt esélye a világbajnoki cím megszerzésére.
A második futamban éppen Farfus szerezte meg a vezetést, miután sokan kicsúsztak az első kanyarban. Farfus végig megőrizte első helyét, és megnyerte a futamot. A második helyen Priaulx érkezett be a célba, ami egyrészt azt jelenti, hogy ez a hétvége neki sikerült a legjobban, másrészt pedig azt is, hogy mindkét futam a BMW kettős győzelmét hozta. A második futamon Yvan Müller szerezte meg a harmadik helyen, és ezzel újabb pontokat hozott a pontversenyt vezető Tarquinin. A hétvége igazi győztese éppen Yvan Müller, aki bár nem nyert versenyt, de mindkétszer jobban szerepelt, mint Tarquini, és két pontra csökkentette hátrányát az olasszal szemben.
Utolsó kommentek