Eurosport.blog.hu

Salakblog

Utolsó kommentek

Kép galéria

Le Cam immár biztonságban a Vendee Globe-on

2009.01.08. 00:08 - RáK

Címkék: vendee globe jean le cam michel desjoyeaux vincent riou arnaud le cléach roland jourdian

Az egykezes földkerülő vitorlásverseny, a Vendee Globe legutóbbi napja sem volt izgalommentes, igaz pozitívan zárult a történet. Ugyanis a versenyben korábban első helyen álló Jean Le Cam hajója felborult, a francia versenyző pedig kabinjában ragadt. A vitorlázó megmentésére a címvédő Vincent Riou érkezett, és végül Le Cam épségben hagyta el a VM Materiaux fedélzetét.

  This Nov. 6, 2008 file photo shows French skipper Jean le Cam before the start of the Vendee Globe sailing race in the port of les Sables d'Olonne, w

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hallottam Vincent hangját, reggel volt – emlékszik visza Le Cam – Azt kérdeztem magamtól: ez most valóság, vagy csak álmodom? Aztán megint hallottam Vincent-t és akkor már tudtam hogy nem álom. Ez fontos volt, mert ha kimászol a kabinból és nem találsz ott senkit, akkor szinte bizonyos, hogy nem jutsz vissza a tulajdonképpen védelmet nyújtó fülkébe.

 

Le Cam 10 órán keresztül volt saját hajójának rabja, és Riou mellett Arnaud Le Cléac'h  segített a sikeres mentőakció kivitelezésében, ami a nagy hullámok miatt sem volt egyszerű.

 

 

Hallottam az idegességet Jean hangjában – nyilatkozza a verseny címvédője, a megmentő, Vincent Riou – Én a hidegtől és a dehidratálódástól tartottam a leginkább és amikor elhaladtam mellette többször is, mindannyiszor rákiáltottam. Szerencsére érkezett válasz, majd egy kis zászlót is meglobogtatott Jean, aztán fellőtte a jelzőrakétát is. Negyedik kísérletre sikerült a mentőkötelet pontosan hozzádobni, de a lényeg hogy nincs semmi baja.

 

Jean Le Cam tehát jól van, Riou és Le Cléac'h pedig hőssé vált. A versenyt továbbra is Michel Desjoyeaux vezeti, több mint 100 tengeri mérfölddel Roland Jourdian előtt. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eurosport.blog.hu/api/trackback/id/tr57864683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása