Eurosport.blog.hu

Salakblog

Utolsó kommentek

Kép galéria

Usain Bolt világcsúccsal lett aranyérmes 100 méteren

2008.08.16. 16:59 - epongracz

Címkék: atlétika

Usain Bolt nem szívbajos. Már az előfutamokban sejtette, hogy benne van a világcsúcs, de ahogy végül megcsinálta, az világszám. Nem volt tökéletes a rajtja, mégis 70 méternél már olyan magabiztosan vezetett, hogy széttárta a kezeit, és rácsapott a melkasára. De annyira nem lassult le, hogy ne döntse meg a saját maga által beállított világrekordot. 9,72 század másodperc helyett immáron 9,69 az új világcsúcs. Második a trinidadi Richard Thomson, harmadik az ameriakai Walter Dix.

A bejegyzés trackback címe:

https://eurosport.blog.hu/api/trackback/id/tr63618803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi 2008.08.16. 16:49:42

Nagyon nagy forma !!

EurosportImádó 2008.08.16. 16:50:33

És ha még nem kezdi el magát ünnepeltetni akkor meg 9.50 valamennyi is lehetett volna

gykata 2008.08.16. 16:51:36

Na ez a "kéjhömpöly". :-)))) Legalábbis ránézésre.

(Kéjhömpöly - ly-nal írjuk a végén?)

EurosportImádó 2008.08.16. 16:53:48

Fogalmam sincs.
Amugy én nekem fontosabb lett volna az hogy 9.50 valamennyit fussak minthogy 9.69-et ünnepeltetéssel..
De ki tudja ha ilyen formába marad akkor az olimpia után vmeik versenyen ha rámegy akkor meg is döntheti ezt is.

Peti · http://bmx.xtrinal.net 2008.08.16. 16:54:42

Már az előfutamokba látszott, hogy nagyot fog alkotni. De, hogy ekkorát. Mi lett volna ha végig odateszi magát??

EurosportImádó 2008.08.16. 16:56:52

Olyan 9.57 körüli sztem xd
Ha még azt nézzük h a 200 m-nek is torony magas esélyese és a 4x100-as váltoba is jok lehetnek akkor mondhatjuk h az olimpiai eddigi 2 legjobb sportembere Michael Phelps és Usain Bolt.
Ki ért velem egyet?

EurosportImádó 2008.08.16. 16:57:42

Legalábbis nekem ök azok akik a legnagyobb csodálattal töltenek el.

EurosportImádó 2008.08.16. 17:04:14

Már senki nem ir?:'(
PEdig azt hittem h dumálunk még erröl:)

EurosportImádó 2008.08.16. 17:05:54

Csiotájkáj,Aszasoriu rémlik valakinek? xd

gykata 2008.08.16. 17:06:39

Valahogy ő nem tipikus sprinter ebből a szempontból sem. Nyilván iszonyatos munka van a háta mögött, de mintha játéknak fogná föl az egészet. Ami annyira nem is csoda, hisz szinte ajándék neki ez a szám meg az olimpia. A rekordok idővel elmúlnak, megdőlnek, ő meg a lehető legtöbbet akarta magából kihozni mindenféle tekintetben. És megtehette, hogy jól szórakozzon. :-) Részemről megértem. Az is igaz, hogy nehezen nyilatkozom ebben a kérdésben, lévén messze nem esélyes 10 mp alatt futni a százat...

EurosportImádó 2008.08.16. 17:09:08

Ki nem esélyes 10 mp alatt futni a százat?

Ha már az amerikaiakrol van szo Usain Bolt és névileg az::9
USA+IN Bolt

gykata 2008.08.16. 17:12:12

Én nem vagyok esélyes... ezért nem vagyok túl kompetens a kérdésben. Í

EurosportImádó 2008.08.16. 17:14:43

Jah értem.

Egy fontos kérdés:
Van az olimpián pillangóúszás,gyorsúszás,mellúszás,hátúszás.
Miért nincs bevéve az olimpiai programba a kutyaúszás?? xxxdddddd

gykata 2008.08.16. 17:17:42

Mert kutyák nem indulnak.

EurosportImádó 2008.08.16. 17:19:39

Talán csak 1 bálna tudná öt legyözni. A bálnák gyorsan usznak nagyon

EurosportImádó 2008.08.16. 17:21:46

Amugy te csak ilyen blogos vagy vagy tagja vagy te is az eurosportnak?

gykata 2008.08.16. 17:28:02

Csak kívülről blogos. De szerintem ne pazaroljuk rám a kommenteket, Bolt a téma. :-)

Cantus · http://cantuspraeses.extra.hu 2008.08.16. 17:28:33

Abba gondoljunk bele, hogy mi lett volna akkor, ha valaki még futásra is kényszeríti, pl. Gay (ha ott lett volna a döntőben), és nem csak a rossz rajt miatt kellett megfutnia az első 60-70 métert...

EurosportImádó 2008.08.16. 17:30:55

Gay nem tudta volna szerintem futásra kényszeriteni mert nem volt formába....
A kiesése számomra nem volt azok után meglepetés ahogy láttam futni az elöfutamban.

EurosportImádó 2008.08.16. 17:32:50

Talán ha egy pár Rotweillert utána küldenek akkor végig mindent beleadott volna.:)

gykata 2008.08.16. 17:36:38

Ez érdekes kérdés. Bár úgy néz ki, hogy egy ponton túl már ember nincs, aki bármire kényszeríteni tudná, méteres a különbség. Vagy szerinted Gay olyan sokkal lehetett volna jobb a többieknél, ha formában van?

Ha meg mégis, talán még gyorsabban leereszt a végén, amikor már lehet. Elvégre ő a leggyorsabb ember a világon. :-)

gykata 2008.08.16. 17:37:35

Nem vagy te egy kicsit agresszív? :-)

EurosportImádó 2008.08.16. 17:38:31

Nem. Csak reálisan látom az eröviszonyokat!!
Phelpset csak egy bálna tudná legyözni,Bolt-ot meg egy Roti tudta volna futásra kényszeriteni:)

EurosportImádó 2008.08.16. 17:51:01

De azért enm csak Usain Bolt-ot érdemes megemliteni hanem Richard Thomson-t és Walter Dix-et is! Nekik is nagyon jó eredmény a 2. és 3.hely.

Detti 2008.08.16. 18:26:44

hát ilyet őszintén szólva még nem láttam!bár én kicsit sajnálom, hogy nem futotta végig keményen!igy is hihetetlen, de akkor!lehet, ha ilyen jó lesz az eljövendő időkben, majd jobb sportember válik belőle!mert, aki itt tart, annak nem lenne szabad elbohóckodni!
a kommentátornak igaza volt, ő sem tudhatja, hogy lesz- e még ilyen kirobbanó formában!

gykata 2008.08.16. 18:53:52

És akkor mi van, ha nem lesz többet ilyen formában? :-) Így is mindenki emlékezni fog rá, míg világ a világ és még két nap... És mint olimpiai bajnokra fognak emlékezni. Élvezte, naná! :-))) És igaza van. Jobb sportember válik belőle? Minél jobb? :-)

Asafa Powell a megmondhatója, mennyire húznak vissza a görcsök.

fdsfds 2008.08.16. 19:29:43

azért nyert, mert elbohóckodta az egészet, nem göröcsölt mint a többiek,játéknak fogta fel az egészet, és igaza is van, ez egy játék.assafa meg nagyon sz@rul futott.,dix is lenyomta, pedig volt pár lépés hátránya.amúgy azt vettem észre az utóbbi időkben hogy ha vki nincs a 70-él az élen akkor feladja lelkileg és nem tudja befogni az elötte lévőket.

Detti 2008.08.16. 19:32:40

nah jó hagyjuk!úgy látszik, nem érted miről beszélek!egy sportember nem csak attól sportember, hogy ilyet fut!hanem attól hogy hogyan viselkedik ekkora pillanatokban!ha beért akkor is ünnepelhette volna magát!

Cantus · http://cantuspraeses.extra.hu 2008.08.16. 20:09:19

Tudom, lerágott csont, de azért felvetem, hogy tisztán lehet-e ilyet futni... Mostanság, amikor kitálalt az a bizonyos mexikói nő, aki a doppingokat szállította több országnak is (aki esetleg nem olvasta: zona.hu/article/1174/kitalal-az-olimpikonokat-pumpalo-doppingbaro.html ), és pont ő említette, bár gondolom nem elsőként, hogy a 10.00 és a 9.70 között alapvetően a dopping a különbség százon.

Detti 2008.08.16. 20:21:15

de szép lenne, ha a doppingról nem is kellene beszélni!
sokan mostanában modogatják, hogy az új generáció nem sportol(csak a számitógép előtt ül,persze ez igaz is)!
de azt is szögezzük le, a szülők féltik gyermeküket, hiszen a mai sportban nagyon benne van a dopping!lehet, hogy mostmég nem jelentkezik a rossz hatása, talán majd pár évtized múlva!

gykata 2008.08.16. 20:25:57

Kedves Detti, értem, miről beszélsz, ugyanis nem vagyok hülye, bár készséggel elismerem, a látszat csalhat. :-)

Csak kicsit furcsa, hogy mi innen, a fotelből,a tévé elől számonkérjük a sportemberséget, miközben meg ő ilyet tud futni. Világos, hogy a fegyelem sokat számít a sportban, ha a kiélezett pillanatokban nem lesz képes rá, bánni fogja. De ez is az ő dolga. Ebben a helyzetéen, most, ez belefért. És ha kísérletet teszek rá, hogy beleéljem magam: megértem. .-)

Cantus! Szerintem sokakban már a 10.00 is kérdés. De ha a cikk igaz, akko a "háttér" nagyon nem különbözhet nyolcuknál. Bolt valamiért mégis ennyivel jobb. :-)

Detti 2008.08.16. 20:29:53

nem mondtam, hogy hülye vagy!
akkor rosszul értelmeztem, amit irtál!
nem kértem számon, elmondtam a véleményem, azt talán szabad!nem azért tettem, hogy bárkivel vitába szálljak!

gykata 2008.08.16. 20:31:51

Tudod, Detti, mostanában sokat gondolkodtam ezen, és pont az jutott eszembe, amit írsz. Hogy az élsport dopping nélkül sem veszélytelen. De hogy 8-12 órát dolgozni, hajtani, stresszelni, nem aludni, elismerés után loholni, sokszor értelmetlenül mókuskereket tekerni egy kizsigerelő munkahelyen... hát az se biztos, hogy jobb. :-( És az emberek jelentős része ebben a helyzetben öli meg magát. Miközben az alkohol, a drog, a dohányzás a "diopping". Ezzel messze nem azt akarom mondani, hogy egyenlőségjelet tehetnénk - mondjuk-, a szteroidok használata és a simán önsorsrontó életmód között, csak azt, hogy ez a kérdés azért baromi bonyolult...

gykata 2008.08.16. 20:33:26

Rendben, nem vitatkozni akartam én sem. :-) Bár az se baj, ha vitatkozunk. Nem muszáj mindenben egyetérteni. Tiszteletben tartom, bármit is gondolsz.

Detti 2008.08.16. 20:40:28

hát igen bonyolult!az egész világ az!bár én igencsak keveset tudok még róla, hiszen még eléggé fiatal vagyok!
persze persze nem muszáj egyetéretni!akkor tartsuk tiszteletben egymást:)

EurosportImádó 2008.08.16. 20:43:58

Látom megy a téma:)
Ezzel az erövel bárkiröl mondhatnánk aki nyer olimpián h doppingol....
pl ott vannak a kinai sulyemelök is...
De addig még nem kell addig nem érdemes felhozni a témát.
De ha viszont van egy kiemelkedö teljesitmény és utána rájössz h esetleg akinek drukkoltál az doppingol az iszonyat sz@r érzés.
Például a Tour De France-on volt az a srác a Riccardi Ricco aki a 10.szakaszon a Pireneusokban ugy ment fel a HAutacam-ra mint a golyó. Végre örültünk h akcio van a Tour-on 10 nap után. Erre meg 2 nap mulva ugy köszön be Knézy Jenő és Sipos János hogy Riccardo Ricco-t doppingvétségen érték 3.generációs EPO-t találtak a vérében.
A rendörök azonnal el is vitték bilincsbe verve mivel franciaországban a dopping kábítószernek minösül. Végül nem csukták le viszont 2 évre eltiltották és ugy ahogy van kirugta a Saunier Duval csapat,maga a Saunier Duval pedig tovább nem támogatta a Team-et.
Szal elég rossz ha kiderül az ilyen...

gykata 2008.08.16. 20:53:24

Persze hogy rossz! Szerintem ezzel mindenki egyet is ért.

Csak azért elgondolkodik azon az ember, hogy ott van például szerencsétlen pára, Marion Jones, aki ott üldögél a hűvösön megalázva a dopping miatt, pedig mindenki biztos lehet benne, hogy véres verítékkel, iszonyú keményen dolgozott éveken keresztül a sikerért. A szerek ugyanis nem helyette működtek, hanem lehetővé tették, hogy még jobban kihajtsa magát. És mindenki más, aki még ebből hasznot húzott, és legfeljebb ha a kisujját mozgatta meg, ha épp nagyon szükség volt rá, éldegél, mint Marci Hevesen...

Mindezen hosszú tirádákkal csak azt szerettem volna mondani, hogy a sportoló nimbuszát pillanatok alatt elsöpörjük egy ilyen eset után, miközben valószínűleg még ő tette a legtöbbet azért, hogy igazán teljesíthessen.

EurosportImádó 2008.08.16. 20:58:00

De egyébként sokan tévednek ebben a doppingszer dologban is! Mert hogy sok doppingszer nem arra hat ki hogy húú a versenypályán milyen gyors leszek hanem a regenerálódást segiti. például a Tour De France-on is a 3.generácios EPO is olyan volt h Ricconak nem azt segitette elö h feltuningolta a versenyre hanem levette a vállárol azt a terhet amit 10 nap napi átlag 200 km kerekezés után érzel minden szaksz elött.

EurosportImádó 2008.08.16. 20:59:39

De szerintem ejtsük most a dopping témát és beszéljünk másról! Mert ha állandóan mindenkiben ez fordul meg akkor ennyi erövel el se induljon senki se az olimpián mer tuti doppingol...

EurosportImádó 2008.08.16. 21:02:14

De egyébként olyan nevetséges dolgok is derülnek ki. Például megint a Tour De France-rol emelnék ki példát. Ott volt az a 38 vagy hány éves versenyzö, a neve nem jut eszembe. Doppingvétségen kapták állitolag... A Szezon végén visszavonult volna esélye bármi nagy eredménye nem lett volna. Ilyenkor megfordul az emberbe az h minek meg h nem tévedtek e?

Detti 2008.08.16. 21:10:06

hát szerintem erről naphosszakat lehetne beszélni!nem tudhatjuk mi zajlik ott a belső körökben!persze, mindenki vért izzad!senkisem mondja azt, hogy ezek az emberek nem dolgoznak ezért sokat!lehet hülyeséget mondok, de ha már ez van, akkor egyes szerek legyenek legálisak, mert igy állandó félelemben élnek ők is!na de ez tényleg nehéz téma!

fdsfds 2008.08.16. 21:11:36

akárki akármit mond usain bolt volt a legjobb és a doppingal jöttök nézzétek már meg a gyereket a többiekhez képest egy gírnyó.és nem is erőből fut mint a többi hanem nagyon szépen fut.és hogy legyen legális ugyanúgy szednének mást is

EurosportImádó 2008.08.16. 21:15:23

fdsfds én nem szidom Usain Bolt-ot és nem is azért jött fel a szó a doppingrol mert öt gyanusitjuk vele! És ez igaz Michael Phelps-re is ugyanigy! Mindkettö különleges tehetség a verseny számában akiket épp most az olimpián lehetetlen volt megverni! Ennyi

EurosportImádó 2008.08.16. 21:16:49

Sőt,ahogy haladt most elöre az idö nekem 1-re szimpatikusabb lett Phelps,és ma drukkoltam is Bolt-nak és még sajnáltam is h kiengedett a végén..

Detti 2008.08.16. 21:18:47

hát igen phelpset is sokan bántják és mondják, hogy biztos nem tiszta meg ilyenek!reméljük, hogy tényleg tiszta!de tudjuk mi is jól, miért teszzük, mert szerettük volna cseh lacit a dobogó legfelső fokán látni!bár nekem ő igy is bajnok!

EurosportImádó 2008.08.16. 21:21:02

Én mindig azon a nézeten vagyok hogy az nyerjen aki a legjobb ne valaki más szerencsével! Ha megnézed a döntöket(az egyénit) Phelps fényévekre volt mindenkitöl kivéve a 100 pillangon.

fdsfds 2008.08.16. 21:21:27

lehet felpszet szídni de dopping nélkül is ugyanúgy eltangálná a többieket.egy genius az a gyerek százévente az ilyen.csak most az a baja egyeseknek hogy doppingol, amikor tudjukhogy mindenki szedi a gszereket

EurosportImádó 2008.08.16. 21:21:51

Detti te hány éves vagy h annyira fiatal vagy?(ha szabad tudnom és nem vok pofátlan xd)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:22:53

Ebben teljesen egyet értek veled fdsfds hogy Phelps ha doppingol ha nem ha ö verhetetlen!!

gykata 2008.08.16. 21:23:03

Phelps meg Bolt akárhogyan is, de UFO, és ez tény. :-) Bármi van, nem tudom, talán nem is érdekel, mi áll a háttérben - legalábbis abban a pillanatban, amikor szájtátva nézem őket, biztosan nem érdekel -, az hihetetlen, amit művelnek, gyakorlatiag nincs is közük a földi realitáshoz. :-) És ehhez, akárki akármit mond, elképesztő tehetség kell, mert állva marad mögöttük a világ...

Kivéve persze Cseh Lacit, de ez természetes. :-)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:23:27

És azért az amerikaiak azok amerikaiak tudnak nevelni óriási sportnemzedékeket!

EurosportImádó 2008.08.16. 21:25:16

De azért Phelpset ne hasonlitsuk Bolt-hoz mert Phelps úszásban nyert 7 aranyérmet,Bolt meg futásban 1-et,de még Boltnak lehet 200m-en is meg váltoba is.

fdsfds 2008.08.16. 21:25:36

amúgy nézzétek meg bolt-ot még nem doppingolta szét az agyát mert nem egy izomszerkezet, a többieknek ki van gyúrva a felső teste de az minek?
lehet vmi újat találtak mert az izom az nagy súly és bolton nincs akkora tömeg lehet van vmi itt a háttérben, de bolt szenzációs

EurosportImádó 2008.08.16. 21:27:34

Meg azért annyi különbség van ami nem kicsi hogy Phelps-et oda állitanánk uszásba bármelyik versenyszámhoz szinte tuti h nyerne jelen helyzetbe(kivéve talán a mell) Bolt-ot viszont nem lehetne odaállitani akárhova ö kimondottan sprinter mig Phelps az uszásba "mindenevö"

Detti 2008.08.16. 21:28:06

16 éves vagyok!bár lehet, nem vagyok olyan fiatal:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:30:06

Amugy meg szoktátok nézni a Hát ilyet még nem láttam sorozat részeit?
Nekem nagyon tetszik már 5 db van és még az olimpia végéig tuti lesz pár!:)

fdsfds 2008.08.16. 21:30:34

az úszások között és a futások között elég nagy a különbség.felpszet se állítanák oda 1500 méterres úszásra.
és bolt hogy fusson kézen futásban nincs sok variáció :D

Detti 2008.08.16. 21:31:01

hát az biztos:)

fdsfds 2008.08.16. 21:31:28

nekem ott osz a minőség

gykata 2008.08.16. 21:31:42

Tényleg na hasonlítsuk Boltot Phelpshez, mert egészen más a sportágaik jellege. Úszásban kissé egyszerűbb érmeket halmozni, mint atlétikában teheti azt egy sprinter.

Baromira nem értek hozzá, viszont mindenről van ám véleményem. ;-) Úgyhogy azt mondom, tán az látszik Bolton, hogy ő valójában nem sprinter, bármiyl hülyeségnek is hangozzék ez. Nem olyan alkat. Nem véletlen, hogy a 400 m volt a száma, és csak később váltott a 100-ra. Így most nem 200-at meg 400-at, hanem 200-at meg 100-at fut. Hm. Még jó, hogy ilyen egyszerű neki az élet. :-)))) És tényleg az látszik rajta, hogy játszik. Mint ahogy a brazilok fociznak vagy nem is tudom... :-)

gykata 2008.08.16. 21:32:53

Ez a kézen futás tetszik. :-))) Meg még lehetne hátrafelé is esetleg.

EurosportImádó 2008.08.16. 21:33:12

Persze azt tudom h nem ugyanaz a kettö! De inkább nem is hasonlitgatom mindkettö a saját versenyszámában kitünö és kész

gykata 2008.08.16. 21:34:07

Kedves Detti! A 16 év az fiatal, erről biztosíthatlak. :-)

Detti 2008.08.16. 21:34:14

a lényeg, mindig lesznek kimagasló teljesitményű emberek!és ez a szép a sortban!

Detti 2008.08.16. 21:35:03

hát tudom én:)azért is irtam:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:35:09

De jó ennek a Bolt-nak! Csak ugy odaáll probaként a 100 m-hez és olimpiai bajnok lesz:)

Detti 2008.08.16. 21:35:47

bocsánat, sportban:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:35:54

Persze tom h nem proba a dolog csak kérte az edzöjét h futhasson 100-on is hát jol tette:d

fdsfds 2008.08.16. 21:36:21

usain bolt nekem a tavalyi vb győztes féri magasúgróra emlékeztet

EurosportImádó 2008.08.16. 21:37:50

Azért kicsit sajnálom is h a többiek nem tudták vele tartani a lépsét vagy nem voltak formában. Szivesen megnéztem volna kiegyensulyozott helyzetbe egy Tyson Gay,Usain Bolt,Asafa Powel befutot

fdsfds 2008.08.16. 21:41:03

asafa sosem fog nyerni nagy versenyt max ha 7 embert kizárnak előle, nincs ott fejben, bolt is azért nyert mert hülyéskedett.és olimpiai döntőben wr-ot futni na az a nem semmi

Detti 2008.08.16. 21:41:10

hát igen!egy szorosabb verseny izgalmasabb lett volna, talán emlékezetesebb is!bár azt hiszem ez mindenki emlékeiben megmarad!:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:41:32

Cseh LAci mikor ezüstérmes lett Phelps mögöt akkor mondhatta hogyha nincs Phelps akkor ö az olimpiai bajnok:)
Ezt mondhatta volna a 100 m után Richard Thomson is.
Persze ezt csak a befuto sorrendje alapján mondom mert ha nincs Bolt akkor lehet h nem Thomson,Dix a befuto

EurosportImádó 2008.08.16. 21:43:09

KIJAVITALAK! BOLT NEM AZÉRT NYERT AMIÉRT 70 M-EL A CÉL ELÖTT MELLBECSAPTA MAGÁT MEG FELTETTE A KEZÉT HANEM AZÉRT MERT ADDIG ZSENIÁLISAN FUTOTT!
NE FÉLJ VOLT OTT A RAJT ELÖTT BENNE IS FESZÜLTSÉG!

EurosportImádó 2008.08.16. 21:44:36

ez a hülyéskedett az nagyon nem fejezi ki a dolgot! ezzel azt mondod h a rajt elött majd el röhögte magát izgatottságába ás vigyorogva futva olimpiai rekjordot ért el....

Detti 2008.08.16. 21:44:41

de végülis felesleges a feltételes mód!ott voltak a legjobbak!:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:45:47

meg egy 100 m-t nem lehet elhülyéskedni mert akkor tuti nem nyersz! jó a végén az már nem arra tartozot amit te mondasz! az már az ünneplés ünneplése volt

fdsfds 2008.08.16. 21:47:35

vki tud adni linket a 100 pillangóra mert ma nem láttam

Detti 2008.08.16. 21:48:17

a telesporton meg tudod nézni!

fdsfds 2008.08.16. 21:49:29

és az hol van

gykata 2008.08.16. 21:49:54

Azért az elég erős kijelentés, hogy a többiek nem voltak formában...

EurosportImádó 2008.08.16. 21:50:07

Én nem tudok adni,ismétlésbe láttam reggel.
Am fasza döntö volt! Szabó Gábor kommentátor ur szerint a ritmus jobban jött ki a benyulásnál! Tod mint az evezésbe amikor... fúna ezt hosszu lenne elmondani xd
Hivd fel Szabó Gábort és majd elmondja a részletes fizikai tudnivalókat h miért is nyert phelps fél testhossz hátránybol 1 századdal

Detti 2008.08.16. 21:51:02

www. telesport. hu
jobb oldal!lemész!kicsiben megjelenik!kattints rá kétszer!

EurosportImádó 2008.08.16. 21:52:17

az a helyzet
hogy a MAGYAR MTV KOMMENTÁTOROK LEKVÁRAK!! xd
AZ EUROSPORTOSOK A KIRÁLYOK
ök tudják hogy kell egy döntöt leközvetiteni
föleg h mien hangeröségen

Detti 2008.08.16. 21:55:35

nah megtaláltad??

EurosportImádó 2008.08.16. 21:56:16

Melyikötök hol lakik???

Detti 2008.08.16. 21:57:04

én újfehértón!kisváros:)

EurosportImádó 2008.08.16. 21:57:59

Én Hódmezővásárhely Cityben

fdsfds 2008.08.16. 21:58:32

ha mondjuk ketten azonos idővel érnek be elsőként akkor mi van az úszásban

EurosportImádó 2008.08.16. 21:59:12

Akkor 2 aranyérmet osztanak.
Ugyigy ezüst és bronz

EurosportImádó 2008.08.16. 22:00:01

Gyerünk mert mingyár meg lesz a 100 komment:)
Örülhetnek az eurosportosok mert 4 embernek köszönhetöen hires lett a blog:)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:00:40

Vagyis nem híres..
Hanem 4 ember aki ir is vmit

Detti 2008.08.16. 22:01:43

hát ha van miről beszélni:)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:02:28

jaja:) enyém a 100.komment!!! xd

Detti 2008.08.16. 22:03:08

gratulálok:)történelmi pillanat:)

fdsfds 2008.08.16. 22:03:13

és ki az a négy ember

gykata 2008.08.16. 22:03:25

Találtam:

A lezser stílusú futó többek között elmondta, nem tudja, hogy a cél előtt bemutatott show-elemek nélkül mennyit futott volna: "Egyesek azt mondják, 9.55 vagy 9.60 is lehetett volna, ám én bevallom, nem tudtam, hogy ebből világcsúcs lesz, ezért mertem lassítani és ünnepelni a célvonalnál. De igazából nem is a világcsúcsért futottam, számomra csakis az olimpia arany volt nagyon-nagyon fontos."

(Forrás: olimpia.origo.hu/peking-2008/atletika/20080816-usain-bolt-vilagcsuccsal-nyert-a-100-metert.html)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:03:38

Én valahogy olyan vok h az olyan csajok jönnek be akik nem azt mondom h müveljék a sportot mert az én se szeretem hanem ne undorodjanak töle meg nézzék ahogy én:)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:04:53

na igy mostmár nem is olyan nagy téma a dolog mert csak nekünk volt fontos a még jobb világ rekord ö meg sokáig nem is tudot rola

Detti 2008.08.16. 22:05:41

hát ez szimpatikus nyilatkozat volt

Detti 2008.08.16. 22:05:52

hát ez szimpatikus nyilatkozat volt

Detti 2008.08.16. 22:05:52

hát ez szimpatikus nyilatkozat volt

Detti 2008.08.16. 22:06:28

áá bocsi!

EurosportImádó 2008.08.16. 22:06:36

ÖRÖK IGAZSÉG:VILÁG CSÚCSOT BÁRMELYIK NAGY VERSENYEN LEHET FUTNI AZ ÉVBEN DE OLIMPIAI ARANYAT CSAK 4 ÉVENTE LEHET SZEREZNI! ÉS HA 1X ELHALASZTOD...
NAMEG AHOZ H VILÁGCSUCSOT FUSS NEM KELL OLIMPIÁNAK LENNIE.

fdsfds 2008.08.16. 22:06:38

ő ez most hogy jött ide eurosportimádó? :D

EurosportImádó 2008.08.16. 22:07:32

MONDHATNÁM VICCESEN HOGY AHOZ H VILÁGCSÚCSOT FUSS AHOZ NEM KELL OLIMPIÁT NYERNI,OLIMPIAI CIMHEZ VISZONT VILÁGCSUCSOT KELL FUTNI XD

EurosportImádó 2008.08.16. 22:08:22

JAJJ
NEM NYERNI
HANEM NEM KELL OLIMPIÁNAK LENNI
SORRY XD

Detti 2008.08.16. 22:08:36

a 2. fele nem minden esetben igaz:)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:08:56

Mi a csajos ügyre gondolsz?

EurosportImádó 2008.08.16. 22:10:21

Phelps ha még jobban agyon akarja verni a mezönyt akkor menjen elöl hátul irányithatos motorcsonakkal xd

EurosportImádó 2008.08.16. 22:10:54

igy a forduloknál csak meg kell fordulnia xd

Detti 2008.08.16. 22:12:28

eurosportimádó te hány éves vagy??

EurosportImádó 2008.08.16. 22:13:34

hozzád képest öreg
már ha némelyik kommentjeimbe nem látszik ki
tod mén ien bohokás vok szeretek néha morbid,elképzelhetetlen hülyeségeket irni

EurosportImádó 2008.08.16. 22:14:23

föleg akkor vok rá hajlamos ha már álmosodok

Detti 2008.08.16. 22:14:39

jólvan, akkor nem publikus!

Detti 2008.08.16. 22:15:19

akkor csak én árultam el!hmm:)

EurosportImádó 2008.08.16. 22:17:20

mingyá publikus lesz
ha akartok és van msn-etek akkor sztem nem lenne hülye ötlet vegyük fel egymást mer ugy sokal jobban tudnánk ilyenekröl dumálni
én majd most csinálok 1 uj msn-t mer a régit elbasztam xd

EurosportImádó 2008.08.16. 22:18:00

CENZÚRA!!
elbasztam=király vagyok

fdsfds 2008.08.16. 22:18:32

Michael Phelps szombaton (magyar idő szerint hajnalban) megnyerte a tervezett 8 közül hetedik pekingi aranyát. Ami hátravan: a vasárnap hajnali 4x100-as férfi vegyesváltó döntője: Phelps pillangózik az amerikai csapatban. Az ellenfelek között például a – Phelps szerint félelmetes – ausztrálok.

Szóval a hetedik. Ez a hetedik még a másodiknál is nehezebben sikerült: talán emlékeznek, a másodikat az amerikai férfi úszók veteránja, a már 32 éves Jason Lezak hozta vissza Phelpsnek, amikor – még hétfőn, augusztus 11-én – 4x100-as férfi gyorsváltó döntőjében utolsó úszóként hátrányból indulva 8 század másodperccel verte a franciák utolsó úszóját, a későbbi 100 méteres bajnokot, Alain Bernardot.

Előtte és utána minden rendben zajlott. Phelps – ahogyan ígérte – sorra nyerte az aranyakat, szombatig négy egyéni és két váltószámban és valamennyit, ahogyan ugyancsak ígérte, világcsúccsal.

Hatodik aranyával minden idők legtöbb olimpiai aranyat szerzett sportolója lett, imitt-amott már azt is írják és mondják a Phelps-legendaépítők, hogy talán minden idők legnagyobb sportolója. (Megjegyzendő, hogy ha Pekingben 8 aranyat szerez, az összesen megszerzett olimpiai érmek számát tekintve még mindig nem éri utol Larissza Latinyina szovjet tornásznőt, akinek 18 olimpiai érme van, ennek eléréséhez még legalább egy olimpia kell Phelpsnek…)

Szombat. A tét a hetedik arany, s ezzel az amerikai Mark Spitz 1972-es, hét aranyérmes müncheni csúcsának beállítása. 100 méteres férfi pillangó, döntő.

Phelps, ha jól számolom, most úszik tizenhatodszor ezen az olimpián és eddig összesen 3 ezer méternyi versenyt teljesített.
Az ötös pályán úszik, rajtja felejthető, az első 50 métere is, 24:04-el hetedikként érkezik a falhoz. Mellette a négyesen a nála egy évvel idősebb szerb Milorad Cavic fordul elsőként 23:42-vel.

Második ötven. Cavic vezet, Phelps kergeti. Kergeti, kergeti, kergeti. Cavicnak még mindig valamivel előrébb a feje. Méterekkel a cél előtt Cavic – nekem – még mindig tisztán vezet, talán a szabad szemmel látható legkisebb különbséggel. De vezet.
Cél. Nem akarok hinni a szememnek. A négyes pályán Cavic a víz alatt érinti – ha érinti – a falat, Phelps a víz fölött, nagyobb, erősebb, tisztábban látható mozdulattal, mint Cavic – ha előbb érinti. Nem tudom, de abból, amit láttam, úgy érzem, hogy Cavic előbb érintette…

A rendezők mechanikusan bíznak az órában: pillanatokon belül kiírják a hivatalos eredményt: 1. Phelps 50:58, 2. Cavic 50:59 – ezek szerint tehát egy század másodperccel győzött volna Phelps. Vagy győzött. Ki tudja? Ki tudhatja? Megérinteni kell a falat, vagy valamilyen erősségű mozdulatra van szükség az óra leállásához? Erre vonatkozó előírás nincs az úszás szabályai között…


igen a csajosra gondoltam eurosportimádó

fdsfds 2008.08.16. 22:19:29

érdekes.
ezért akarom megnézni a felvételeket

EurosportImádó 2008.08.16. 22:19:38

ezt a hosszu szöveget nem olvasom el ha nem baj mer tom miröl szol pedig bele se olvastam csak 1 sort xd

EurosportImádó 2008.08.16. 22:20:50

akkor csinálok 1 msn-t
ha akartok majd vegyetek fel
szolok ha kész

gykata 2008.08.16. 23:18:34

fdsfds!

Tényleg nagyon érdekes, mindenképpen nézd meg, ha tudod, a felvételt. Egyébként a szerbek automatikusan óvtak, hátha rosszul mérték az időt. Ezt meg lehetett próbálni, bár sok értelme nem volt, ráadásul Cavic nem is szorgalmazta a dolgot. Cseh Laci nyilatkozatát hallottam, ő azt mondta, az óra úgy van beállítva, hogy egy egyszerű hullámtól nyilván ne jelezzen, de egy érintés elég. Nem kell ütni. :-))) Ráadásul ha Phelps mozgása dinamikus volt (szemben Caviccal), megmagyarázható, ami történt. Ahogy beszélt a dologról, szerintem ebben a helyzetben ő se óvott volna. :-)

gykata 2008.08.16. 23:22:28

Az a helyzet, hogy nem gondoltam, hogy be kell mutatni a születési anyakönyvi kivonatomat a kommentáláshoz. :-))) Ezért nem tartottam fontosnak közölni az életkoromat, noha különösebben nincs mit titkolni rajta.

Az msn-re nincs időm, bár roppant megtisztelő az ajánlat. Az elmúlt napokban már így is túl produktív voltam itt a blogban, ami egyébként egyáltalán nem jellemző rám, pláne újabban, csak hát az olimpia... :-)

fdsfds 2008.08.16. 23:23:21

nah láttam igaz nem a legjobb minőségen, de amikor nyúlt a cavic akkor felpszmég egy méterre volt a keze nah ezt megkéne szerezni hd felbontásban

gykata 2008.08.16. 23:24:04

Detti! Szerintem 17 éves. De pszt...! ;-)))

gykata 2008.08.16. 23:28:06

Ez benne a döbbenet. :-) Erre mondta Cseh Laci, hogy a dinamika és a sebesség lehet a kulcs. És az is nagyon logikusnak hangzik, amit Szabó Gábor mondott. Biztos megfigyelted már evezős versenyeken, vagy a kajaknál, hogy az evezés ritmusában, az erőkifejtés, a meghúzás következtében meg-megugrik a hajó, ettől aztán szoros verseny esetén a hátrányban lévő versenyző pillanatokra ugyan, de előrébb kerül, mint az, aki előtte tulajdonképpen vezet. Hogy valami ilyesmi történhetett esetleg itt is.

fdsfds 2008.08.16. 23:42:59

sajna nem az eurosporton láttam.de megkéne szerezni ha lehet ,jó lenne ha az eurosport kommentátorai segítenének

Detti 2008.08.17. 08:14:48

khöm...khöm!én is olvasom ám:)16 vagyok:)azt az egy évet már minek tagadnám:)

gykata 2008.08.17. 08:36:38

Tudom, hogy te 16 vagy, arra gondoltam, hogy EurosportImádó lehet vagy 17. :-))) Azt írta, hozzád képest öreg... ;-)

Detti 2008.08.17. 08:58:15

jaja értemértem!
jólvan korán van még!felfogtam mit irtál:)

EurosportImádó 2008.08.17. 09:39:02

28 vok :s
17 az már rég volt

déjé 2008.08.17. 09:57:46

Bolt haláli volt, ez kétségtelen. Mindig sokkal érdekesebb emberként és versenyzőként is egy sportoló, ha nemcsak teljesít, hanem homo ludensként is hajlandó megnyilvánulni. Ezért szimpatikusabb számomra Bolt, mint pl. akár Phelps. Ha már ők itt az összehasonlítás tárgyai. Phelps eredményei természetesen tiszteletre és figyelemre méltók, viszont az is figyelemre méltó, hogy már arról lehet hallani, befejezi, a londoni olimpián már biztosan nem lesz ott. Bolt attól is érthetőbb számoomra, mert saját bevallása szerint nem "időre" futott, hanem neki az arany volt a lényeg, azaz a pillanatnyi győzelem. Szerintem ez sokkal jobb hozzáállás, mint amikor valaki a századmásodperceket gyűjti. Az valahogy olyan görcsölős.

Ha már felmerült a dopping, és mindig felmerül, akkor azt kell mondanom, egészen biztosan használnak mindketten olyan szereket, amelyeket a WADA a szabályai alapján simán doppingnak nyilvánítana. Ugyanis manapság ott tartunk, hogy az dopping, amit a WADA annak tart. És ne legyen senkinek kétsége, használnak szereket a sportolók. Nemcsak ilyen szinten, hanem hazai szintű sportolók is, akiknek soha nem lesz esélye kijutni ekkora versenyekre. Mert a reménye ezeknek az embereknek is megvan, legalábbis egyénileg, hogyha elvégez rengeteg munkát, akkor sikeres lesz. Viszont a rengeteg munka elvégzése másképp egyszerűen nem megy. Főleg ezekben a sportágakban, ahol ekkora eredmények születnek, mint most az olimpián is. Volt egy időszak, amikor rengeteget voltam atléták társaságában, országos szintűek voltak és még nem felnőttek. Mindegyik használt már akkor is. Azt mondták, ha nem csinálják, akkor az olyan, mintha hetente egyet edzenének, aki meg használ, mintha naponta hármat.

Én eltöltöttem több, mint 20 évet egy sportágban, ahol szerencsére "sima" edzésmunkával is lehet nagy eredményeket elérni, tényleg nem kell hozzá más, csak szorgalom és kitartás. Igaz, nem az idő ellen kell versenyezni vagy küzdeni. Hanem emberekkel. És az is kétségtelen, hogy még nem olimpiai sportág, bár hosszú évek óta lobbiznak ezért az ebben élők. Szerintem ennek a sportágnak is addig jó, amíg a NOB nem dönt úgy, hogy jöhetnek.

Mindennel együtt nekem a doppingról az a véleményem, hogy tegyenek bizonyos szereket és módszereket minden sportolónak elérhetővé. De ellenőrizve. Azokat a szereket és módszereket tiltsák, amelyek teljesen nyilvánvalóan veszélyesek és ártalmasak. A sportoló felelős emberként dönthessen, mit tesz magával és mit vállal. Ahogy egyébként most is dönt, hogy ő azt a sportot és úgy akarja csinálni, ahogy. Dr. Bakanek György szerint úgyis ott végződik az egészség, ahol az élsport kezdődik. Nem a szerekre gondolt.

Tehát azt gondolom, ha valamifajta észszerű szabályozása lenne az egésznek, akkor nem kellene megalázott sportolókat néznünk évekkel azután, hogy csodáltuk őket valamilyen óriási teljesítményükért.
Munka nélkül egy pirula vagy szuri sem tudja azt tenni az emberrel, hogy egyik reggel úgy kel fel, tud 5 m-en felül rúdugrani pl.

Mindenestre azt sürgősen be kéne fejezni, ami most van, miszerint mindenki álszent szemforgatással közli, hogy csúnya, csúnya dopping, meg csúnya, csúnya doppingoló.

déjé 2008.08.17. 10:00:48

Ja, és az a nő férfi, aki nyilatkozott a Der Spiegelnek a dopiingüzletéről és a zona.hu-n olvashatjuk az interjú fordított változatát.

gykata 2008.08.17. 10:27:34

A jamaicai lekvár az oka. A híres-nevezetes trelawny-i dzsem. Bolt apukája mondta: ettől sokkal jobb a fia, mit bárki más. :-) Egyébként valami százan fiesztáztak a házuknál a döntő alatt és után.

Hogy mi van Phelpsszel, mi lesz vele Londonig? Azon se csodálkoznék, ha egyszerűen elfáradt volna. Meg már így is sporttörténelmet írt. Vagy csak nem akarja, hogy megverjék. Várjuk ki azért a végét! :-)

Azt szokták egyébként mondani, hogy a doppingszer (a rengeteg munkával) kb. 8-10%-os javulást eredményez. Jó lenne, ha nem szedegtene be senki semmit ezért tízsszeres adagban, mert akkor majd 100% lesz... Ezért sem ártana befejezni a struccpolitikát.

Az emlegetett cikk linkjét korábban már bemásolta Cantus, úgy a legegyszerűbb rálalni, szerintem.

EurosportImádó 2008.08.17. 10:36:00

Száljatok már le erröl a dopping témárol! Phelps verhetetlen volt nem kell itt doppinggal magyarázni!
Ugyanez Bolt-ra is igaz! VAgy nem láttátok h Bolt-hoz képest a többi futó hol van futásbeli képségével? SEHOL!

EurosportImádó 2008.08.17. 10:37:02

A többi futó mind elgörcsöli látszott teljesen! Bolt lazán futott nem idegeskedte el mint asafa

EurosportImádó 2008.08.17. 10:40:04

Phelps meg eleve nem az az ember szerintem aki doppingol azért h szerezzen 8 aranyat hogy késöbb lebukjon és elvessze az összeset. Neki meg van a magához való esze

EurosportImádó 2008.08.17. 10:45:01

Déjé a tiedhez annyit tennék hozzá hogy az már nem lenne igazi sport ha megengednék 1-2 doppingszer használatát ami nem káros. Az egy dolog h nem káros de ugyis szednének mást is azon kivül! A másik dolog hogy nem az a sportnak a célja hogy felmérjék azt hogy ki hogy tud egy versenyen teljesiteni doppingszerrel hanem hogy tisztán a legtöbbet add ki magadbol és nyerj! Ennyi

EurosportImádó 2008.08.17. 10:46:41

Ennyi erövel a TDF-en Ricconak is mondhatták volna h a 3.generácios EPO amit a szervezetébe találtak nem káros,meg nincs fenn a francia atidopping listán szóval fiam mehetsz nyugodtan tovább ...

EurosportImádó 2008.08.17. 10:47:34

Helyette a leg jobb modon jártak elk és amit meg érdemelt bilincsbe vitték el és 2 évre eltiltottták. VAgy tisztán sportolj vagy sehogy.

gykata 2008.08.17. 10:55:04

Ahhoz képest, hogy fölszólítottál mindenkit: szálljunk le a dopping-témáról, sorozatban a hatodik hozzászólásodat lövöd róla.

déjé 2008.08.17. 11:06:29

gykata, nem keresem a cikket, csak próbáltam felhívni a figyelmet, hogy attól, hogy Angelnek hívnak valakit, nem nő.:)

EurosportImádó 2008.08.17. 11:07:13

Az csak azért volt h miért szálljunk le rola vili?

déjé 2008.08.17. 11:15:21

EI!

Már most nem igazi a sport a te fogalamid szerint, mert a dopping létezik, használja mindenki ilyen-olyan formáját. Tőlem lehetsz naiv és hihetsz abban, hogy pont Phelps nem, de ettől még igen távol leszel a valóságtól.
Egyébként már csak azért is jó lenne befejezni ezt a struccpolitikát, mert akkor nem tehetné meg az amerikai sportdiplomácia azt, amit megtett, hogy felszólította a WADA-t, ne buzerálják a sportolóikat, mert különben kivonják a pénzeiket onnan.

Egyébként hogy van az, hogy tökéletesen tisztában vagy szinte az összes sportoló lelkiállapotával, felkészültségi szintjével és ismered az összes gondolatukat?

EurosportImádó 2008.08.17. 11:18:52

Nem vagyok tisztába avval h a sportolonak mien a lelkiállapota csak el szeretném hinni h tiszta! Mert itt mindig az van hogyha egy kiemelkedö eredmény van akkor egyböl azzaljön mindenki h biztos doppingol!

EurosportImádó 2008.08.17. 11:23:54

Na nemsoká kezdödik a motorverseny:p
GO VALENTINO!!

déjé 2008.08.17. 11:29:17

Ehhez képest folyton leírod minden sportolóról, hogy mit gondol, miért nem győzött vagy győzött, tényleg mintha minden tudásnak a birtokában lennél, pl. Ray és Asafa Powell. Ha nem emlékeznél.

Na, de azt még nem vetted észre, hogy senki nem vonja kétségbe a teljesítményeket, söt? És mindenki azt mondja, hogy ha nincs munka és tehetség, nincs az a dopping, ami segít? Egyszerűen csak tisztában vagyunk a realitásokkal és hajlandók vagyunk a helyükön kezelni a dolgokat.

EurosportImádó 2008.08.17. 11:37:43

Ma este lesz Best Of Phelps összeállitás! Tuti megnézem:)

gykata 2008.08.17. 12:00:52

déjé! Csak mert említetted merre van a cikk, gondoltam, ha valaki figyelmét fölkeltette, a linken keresztül könnyebben megtalálja. :-)

Egyébként a pasiról fotót is láttam valahol a neten, pont a cikket citálták cvalahol... de már meg nem mondanám, merre. Nem mintha akkora esztétikai élmény jelenetne, hogy muszáj látni. :-)))

déjé 2008.08.17. 12:14:40

A pasiról a cikk mellet is van fotó, ezért sem értettem az egészet...:)

gykata 2008.08.17. 12:28:07

Ahol olvastam, ott speckó Marion Jonesról van egy baromi nagy kép pontosan középen, merengtem is, nem félrevezető-e ez egy kissé. :-)))

Vincze Vilmos · http://malysz10.blogter.hu/ 2008.08.20. 20:53:12

Nagy volt Bolt !!!
süti beállítások módosítása